JAG ÄR PÅ TOPPEN AV ALLT HELT ENKELT, SA JAG OCH DU SÅG NER PÅ DINA FÖTTER I GRUSET.

Nu är det nästan två veckor sedan som jag bilade genom halva ön tillsammans med Petra och Lena. Att internet är segt + att jag jobbar en del = allt blir lite förskjutet i min lille cypervärld. Så får det bli!

Jag ska ändå visa er, såklart .

Petra och Lena är två kollegor jag har. Vi är ju et stort team på 28 härliga pers men jag jobbar inte så nära alla som jag gjorde förra året. Vi är mer utspridda, här. Iallafall! Fina vänner!

Okej. Vi hyrde en bil från stället här bredvid och sen åkte vi egentligen bara väster ut för att hitta en finare strand. Egentligen bor jag på ganska öns bästa. Vi har fin sand och så ligger vi så tätt, dels med Turkiet och dels med andra små, små grekiska öar att vattnet här i mellan blir mycket varmare än på någon annan sida av ön. Men det är ju spännande att se nytt, sa vi. Så vi åkte till den kallaste och mest steniga vi kunde hitta.

Coco move!

Ja! Och sen åkte vi upp i bergen.

Jag gillar Kos för det är grönt på ett annat vis än vad Gran Canaria var. Det känns mer som hemma.

Sen stannade vi för att ta lite bilder. Så som en gör, såklart. Så glad jag är att jag har hittat andra instagram-geeks här.

Sen hann vi med ett par stycken olika drinkar längst med vägen.

Och fönstershopping.

Och sedan åkte vi ännu mer upp i bergen. Här finns ett gammalt slott som ligger på toppen av berget. Värt ett besök om man gillar hiking. :) Det var kul men svårt att klättra. Och vi låg ju på -1 i planerings-skalan och gick i sandaler allesammans. Tips för dig som ska klättra i berg och slott: använd riktiga skor. Tillslut gick vi barfota.

Parkerade bilen långt bort.

Och sedan kom vi upp!

Så himla fint det var. Men! Sedan blev vi hungriga förstås så vi åkte hem och bytte om för att sedan åka till en restaurang vi hittat i en annan stad.

Jag plåtade lite porträtt på tjejerna med. En kan ju inte LÅTA BLIII när det är så fint kvällsljus, ni vet.

Ja och sedan åt vi god mat hela kvällen helt enkelt.

Så fin dag och så härligt att få ladda upp med massa massa energi inför veckan som kom sedan. Det tar ju så mycket, att börja på ett nytt jobb. Jag tror att de flesta känner igen sig. Man vet ju inte varför men man är ändå skittrött. Eller, jag iallafall. Då behövs dagar som de här.

Om någon av er har en fråga om Kos så är det bara att skriva något glatt till mig för jag tror ändå att jag börjar få koll på ön nu. Jag svarar ju så gärna! Kram kram ta hand om varandra. <3

Go & gla. (Typ) hobbyfotograf som mest använder den här bloggen till att visa upp glada all-around-bilder! Jag jobbar med gamla människor och med växter. Är också fotograf och ungdomsreporter. Brinner för resor, välmående och fotografier och drömmer stort om att en gång ha en bröllopsvernissage och resa jorden runt. Ge mig två år så har jag bockat av båda!