ATT VARA PÅ FRI FOT

När jag bodde på Gran Canaria i somras så bestod den mesta tiden utav jobb, ju, = jag hann inte med så mycket vandring i bergen eller sightseeing eller egentligen något annat som inte innebar jobb, sova, äta, sangria eller typ... bussresor på max 20 minuter. Jag hade världens ambitioner när jag åkte. Att jag liksom skulle ha varit överallt på ön när jag kom hem. Det är ganska (!) mycket lättare sagt än gjort när man jobbar dygnen runt, men dessutom var jag ofta ledig ensam och då är det inte skitkul att hänga långt uppe i bergens ödemark eller så.

Men när jag var där förra veckan var jag ju bara LEDIG och kunde hänga och götta mig hur mycket jag ville. Kul känsla. Infinner sig inte särskillt ofta.

Så vi åkte till bergen.

VI hade ingen plan förutom att vi ville upp i bergen och kolla läget. Gran Canaria är ju ganska sandigt och dött om somrarna pga torka, så vi ville se hur ön ser ut när den är i sitt något grönare jag.

När vi hade kört ett tag så var vi vilse såklart. Inga problem egentligen. Vi stannade vid en bensinstation mitt i någonstans.

Fina Sami och Jouke!! Mina fina människor. <3

Vi körde vidare efter att ha frågat om vägen till ännu mer berg.

Vi hittade till en liten by långt uppe i bergen där vi valde att stanna.

Mitt bergs-klättra-sällskap! Bättre hittar man nog inte!

Vi strosade runt i byn och hälsade på de människor som bodde där på heltid, kikade på utsikten och hörde talas om ett vattenfall i närheten. Vi bestämde oss för att försöka ta oss dit.

Dansa och fota sig fram.

Helt ok utsikt längst med vägen. :) Här hade jag kunnat bo länge länge.

Det var inte jättelätt och något mer klättrigt och stenigt än vad vi hade trott. Helt plötsligt var vi verkligen mitt i ingenstans, långt borta från allt och alla.

Jag porträttfotade lite hehe. Kan inte låta bli när man är i den här miljön + har dessa fina att plåta.

Animation people haha. Inte illa!

Efter lite blod svett & tårar kom vi fram! Så värt! Så fint!

Först var vi bara glada och tog massa hoppbilder framför fallet.

Men sen fick vi för oss att bada. Kul! Bra! Spännande! Till en början åtministone.

Jag hetsade som en dåre tills jag själv fattade att vattnet var för kallt för att ens vara humant. Men vad gör man inte för ett par härliga bilder hehe.

Haha the face of halvdöende människor som ändå vill skratta stort åt kameran. Haha. Haha. Så himla kul bilder för det syns ju på oss att hela kroppen gör ont.

Men! Vi tog oss hit!

Det var snabbt ner och ännu snabbare upp och sedan påbörjade vi vandringen tillbaka igen.

Och sedan tog vi bilen tillbaka till en jättefin liten strand med ett par restauranger alldeles bredvid kanten.

Åt calamares och drack vin och hade det gött resten av kvällen.

Så himla fin dag och vad lätt man känner sig i bergen. Kanske bor jag så nån dag. Jag hoppas verkligen det.

Nästa berg jag vandrar i hoppas jag ligger i... typ Nepal. Vore coolt. Vi får se, helt enkelt.

Go & gla. (Typ) hobbyfotograf som mest använder den här bloggen till att visa upp glada all-around-bilder! Jag jobbar med gamla människor och med växter. Är också fotograf och ungdomsreporter. Brinner för resor, välmående och fotografier och drömmer stort om att en gång ha en bröllopsvernissage och resa jorden runt. Ge mig två år så har jag bockat av båda!